Pojem bod zvratu možná znáte z ekonomie, kde se mluví o momentu, kdy náklady se rovnají výnosům. O čem je ale obchodnický bod zvratu? Dám vám k tomu paralelu. A protože jsem z Plzně, tak jakou jinou, než pivní :)
Když chcete dosáhnout pomocí pití piv bujaré nálady, tak také víte, kolik piv a v jakém přibližném čase je potřebujete vypít. Když např. 4 piva vypijete za 3 hodiny, tak se pravděpodobně dostanete do "kýženého stavu". Když je budete pít 3 dny, tak to na vás nezanechá vůbec nic. Stejné je to s obchodem. Když 20 schůzek se zákazníky rozložíte do 3 měsíců, nebude to mít téměř žádný dopad na obchodní výsledky. Když ale 20 schůzek dáte do 2 týdnů, tak se vše začne dít rychleji. Rychleji uzavřete obchody, rychleji budete up-sellovat další služby, dříve se dostanete k doporučením.
Obchodnický bod zvratu je stav, kdy většinu svých zakázek dostáváte z přirozených doporučení svých klientů, kteří vás doporučují proto, že jste jim opravdu pomohli.
Obchod dělám od roku 2009.V roce 2015 jsem dostal nabídku vést obchodní tým, kterou jsem přijal. Z aktivního obchodu, kdy jsem tenhle kolotoč měl velmi slušně rozjetý, jsem vystoupil. Co se dělo? Ještě tak 1,5 roku bych se velmi slušně živil díky poptávkám, které mi sami od sebe chodily, měsíčně jich bylo kolem 5-10. Dodnes mi přijde zhruba 1-2 poptávky každý měsíc.
Je jen na vás, jak rychle tenhle kolotoč roztočíte a kdy dosáhnete svého "bodu zvratu". A teď jedna nepříjemná zpráva - zatím ve svém týmu nemám nikoho, kdo by ten kolotoč dlouhodobě roztáčel X let a zároveň se mu podařilo se uživit. Je to o píli, o tvrdé práci, abyste na tom začali makat teď hned a ten kolotoč schůzek a objednávek roztočili co nejdříve.
Aktuálně hledám nové kolegy do mého obchodního týmu. Veškeré informace najdete na https://obchodnik.antee.cz/
Žádné komentáře doposud nebyly přidány.
Přidat komentář