Drobečková navigace

Úvod > Blog > Report: Jaký byl 2. Plzeňský Barcamp?

Report: Jaký byl 2. Plzeňský Barcamp?



Datum konání:
28.3.2015

Plzeňský barcampBarcampové akce bývají nesmírně inspirativní, a protože jsem se den před loňským Plzeňským Barcampem loučil se svobodou :), byla to zároveň také má první možnost celou akci okusit na vlastní kůži.

Co to vlastně Barcamp je?

Dle definice na webu barcamp.cz se jedná o mezinárodní síť otevřených konferencí a workshopů, obyčejně se zaměřuje na nové trendy v internetových aplikacích, designu, nových technologiích, médiích, reklamě, podnikání a dalších souvisejících oborech.

A u nás v Plzni tomu nebylo jinak. Poslední březnová sobota nabitá 36 přednáškami napříč obory otevírala své barcampové brány v 8:30.

Jan Kalianko - 100+1 opakujících se UX a CRO chyb českých e-shopů

Po nutné registraci a obhlídce prostředí jsem s kolegou z Antee zamířil na první přednášku Jana Kalianka o chybách českých eshopů. Honza za mě nejvíce ze všech mých absolvovaných přednášek splňoval původní záměr barcampů a tím je aktivní zapojování publika do diskuse během celé přednášky. Prošli jsme možná na dvě desítky eshopů, převážně přiševších účastníků přednášky a společně dávali formou diskuse tipy k vylepšení. Hodina uběhla jako nic.

Kamil Gregor - Jak kriticky myslet? Praktický návod

Druhá přednáška od Kamila Gregora slibovala praktický návod na to, jak kriticky myslet. Samotný obsah přednášky byl pro náročnějšího posluchače a musím říct, že mě forma prezentace po nějakých 30 minutách unavila. Celkem nudné monotónní slajdy prezentované bez absolutní interakce s publikem snižovali jinak velmi zajímavé téma, které je navíc v poslední dobou velmi trendy.

Petr Bechyně - Vylaďte si Google analytics

Před obědem jsme si zašli ještě na ryze plzeňskou přednášku Petra Bechyněho na téma dobrého nastavení Google Analytics. Tu hodnotím osobně jako celkem přínosnou. Ačkoli jsem většinu věcí znal, byly tam zajímavosti, které stály za pozornost.

Jakub Kašparů - Jak uspět pomocí analýzy klíčových slov

Po obědě jsme šli na velmi výživnou přednášku Jakuba Kašparů o analýze klíčových slov. Byl jsem rád, když jsem viděl, že většinu kroků děláme pro naše zákazníky stejně kvalitně. Maličko jsem ale postrádal větší komunikaci s publikem.

Jakub Kašparů - Jak uspět pomocí analýzy klíčových slov

Václav Vracovský - Webař vs. Rozpočet (nejen) v době mobilní

Od 15h jsme měli vytipovanou přednášku o webařích a rozpočtech, o které jsme očekávali popis a řešení věčného boje mezi rozpočtem a kvalitou odvedené práce. Tomu byl věnován hlavně začátek prezentace. Pak ale přednáška zaběhla do detailů kódování, CSS stylů, což jsme, upřímně řečeno, dle názvu přednášky nečekali.

Jana Leitnerová - Mluvte jako firma - nebo ne?

Vrcholem celého 2. Plzeňského Barcampu pro mě byla „social media maniačka“ Jana Leitnerová s interaktivní přednáškou plnou úspěšných i neúspěšných příkladů z praxe. Přehledná prezentace shrnutá do 10 tipů, navíc okořeněná komunikací s publikem, ve mně zanechala ze všech přednášek nejlepší dojem.

Jana Leitnerová - Mluvte jako firma - nebo ne

tweet #barcampcz

Shrnutí

Na celém Barcampu musím pochválit organizaci a atmosféru celé akce. Ti z vás, kteří se neúčastnili, nemusí zoufat. Všechny přednášky byly nahrávány a dohledné době budou umístěny na youtube.com Osobně se těším, až si shlédnu videa zbylých přednášek. Z ohlasů byly údajně hodně zajímavé přednášky Daniela Gamrota – Kancelář v brašně a Štěpána Bechynského – 8 a půl roku přednášení pro Microsoft.

Tak za rok zase u nás v Plzni.


Komentáře


Žádné komentáře doposud nebyly přidány.

Přidat komentář

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat za účelem odpovědi. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů