Barcampové akce bývají nesmírně inspirativní, a protože jsem se den před loňským Plzeňským Barcampem loučil se svobodou :), byla to zároveň také má první možnost celou akci okusit na vlastní kůži.
Dle definice na webu barcamp.cz se jedná o mezinárodní síť otevřených konferencí a workshopů, obyčejně se zaměřuje na nové trendy v internetových aplikacích, designu, nových technologiích, médiích, reklamě, podnikání a dalších souvisejících oborech.
A u nás v Plzni tomu nebylo jinak. Poslední březnová sobota nabitá 36 přednáškami napříč obory otevírala své barcampové brány v 8:30.
Po nutné registraci a obhlídce prostředí jsem s kolegou z Antee zamířil na první přednášku Jana Kalianka o chybách českých eshopů. Honza za mě nejvíce ze všech mých absolvovaných přednášek splňoval původní záměr barcampů a tím je aktivní zapojování publika do diskuse během celé přednášky. Prošli jsme možná na dvě desítky eshopů, převážně přiševších účastníků přednášky a společně dávali formou diskuse tipy k vylepšení. Hodina uběhla jako nic.
Druhá přednáška od Kamila Gregora slibovala praktický návod na to, jak kriticky myslet. Samotný obsah přednášky byl pro náročnějšího posluchače a musím říct, že mě forma prezentace po nějakých 30 minutách unavila. Celkem nudné monotónní slajdy prezentované bez absolutní interakce s publikem snižovali jinak velmi zajímavé téma, které je navíc v poslední dobou velmi trendy.
Před obědem jsme si zašli ještě na ryze plzeňskou přednášku Petra Bechyněho na téma dobrého nastavení Google Analytics. Tu hodnotím osobně jako celkem přínosnou. Ačkoli jsem většinu věcí znal, byly tam zajímavosti, které stály za pozornost.
Po obědě jsme šli na velmi výživnou přednášku Jakuba Kašparů o analýze klíčových slov. Byl jsem rád, když jsem viděl, že většinu kroků děláme pro naše zákazníky stejně kvalitně. Maličko jsem ale postrádal větší komunikaci s publikem.
Od 15h jsme měli vytipovanou přednášku o webařích a rozpočtech, o které jsme očekávali popis a řešení věčného boje mezi rozpočtem a kvalitou odvedené práce. Tomu byl věnován hlavně začátek prezentace. Pak ale přednáška zaběhla do detailů kódování, CSS stylů, což jsme, upřímně řečeno, dle názvu přednášky nečekali.
Vrcholem celého 2. Plzeňského Barcampu pro mě byla „social media maniačka“ Jana Leitnerová s interaktivní přednáškou plnou úspěšných i neúspěšných příkladů z praxe. Přehledná prezentace shrnutá do 10 tipů, navíc okořeněná komunikací s publikem, ve mně zanechala ze všech přednášek nejlepší dojem.
Na celém Barcampu musím pochválit organizaci a atmosféru celé akce. Ti z vás, kteří se neúčastnili, nemusí zoufat. Všechny přednášky byly nahrávány a dohledné době budou umístěny na youtube.com Osobně se těším, až si shlédnu videa zbylých přednášek. Z ohlasů byly údajně hodně zajímavé přednášky Daniela Gamrota – Kancelář v brašně a Štěpána Bechynského – 8 a půl roku přednášení pro Microsoft.
Tak za rok zase u nás v Plzni.
Žádné komentáře doposud nebyly přidány.
Přidat komentář