Petr Němeček Hledám kolegy
Drobečková navigace

Úvod > Blog > Jak v 90 minutách akcelerovat jakýkoli business

Jak v 90 minutách akcelerovat jakýkoli business



Datum konání:
12.4.2021

1615384015574.pngNejistá doba klade na leadery nejen obchodních týmů nároky, aby se postarali o to, že situace kolem nás nebude mít negativní dopad na lidi v našich firmách. Nebo ještě lépe, dokázali situaci přetočit v něco pozitivního. Proto jsem do našeho obchodního týmu v ANTEE přinesl myšlenku realizovat kreativní workshop.

Každý člen týmu měl za úkol do 48h přinést 10-15 nápadů, jak akcelerovat v současné situaci náš business. Proč tolik? Když budete od lidí chtít 2-3, většina donese stejné, navíc ty už většinou znáte i vy sami. Zajímavé nápady se objevují právě kolem 10. - 15. nápadu.

Sešli jsme se online na Zoomu. Bylo nás 15. Dohodl jsem se s 3 náhodně vybranými členy týmu na vedení menších skupinek po 5 členech. Zoom má na tuto potřebu featuru s názvem "breakout rooms", kde v rámci 1 společného callu rozdělíte lidi do vedlejších samostatných místností. Každá skupina měla připraven svůj Google se jmény účastníků. Každý pak do svého sloupečku vložil svých 10-15 připravených nápadů.

Úkolem každé skupiny pak bylo rozdělit všechny nápady do 3 barev. Zelená, oranžová, červená.
  • Zelená skupina jsou nápady, které můžeme ihned začít dělat, nepotřebujeme k tomu nic připravit.
  • Oranžová skupina sdružuje nápady, pro které musíme ještě nějaké drobnosti doladit a vypustit je můžeme v horizontu několika týdnů až měsíců.
  • Červená skupina jsou nápady, pro které je potřeba připravit více věcí, a jsou spustitelně v řádu vyšších měsíců nebo let.

Následně jsme z každé ze 3 skupinek vybrali pouze zelené úkoly, kterých bylo neuvěřitelných 52!

52 nápadů, jak IHNED akcelerovat business. WAU! Za 45 minut!

Měli jsme z toho všichni skvělý pocit. Co následovalo?

Pro druhý meeting jsme učesali 52 zelených nápadů (duplicity, srozumitelnější popis nápadů) a seznam se nám zúžil na 31. Opět jsme využili sdílený Google sheet a po vysvětlení všech nápadů (15minut) jsme začali každý nápad bodovat na 6 stupňové stupnici (bez středové hodnoty) 0-5 bodů. Opět měl každý obchodník svůj hodnotící sloupeček. Hodnotili jsme nápady ze dvou pohledů - přínos pro klienta (hodnota) a potenciál v revenue.

Za cca 10 minut jsme měli v 15 lidech odhlasováno a pak už stačilo jen výslednou sumu seřadit od nápadu s nejvyšší bodovou hodnotou.

Takto jsme získali 3 skvělé nápady, které nám v následujících týdnech pomohou akcelerovat náš business. A dalších bezmála 80, ke kterým se budeme v budoucnu vracet.

4 skvělé dopady na každý tým

  1. Týmová práce - zapojili se naprosto všichni i ti, od kterých bych to nečekal. Pracovalo ve skupinách i samostatně a každý s něčím přispěl. Nešlo o to, kdo vymyslí TOP nápad, šlo o týmovou práci. Můžete díky tomu zjistit, kdo ve vašem týmu je "idea maker" a kdo "worker".
  2. Brutální efektivita - nikoho nebaví dlouhé nudné meetingy. Tento worskhop jsme stihli za 2 x 45 minut a vymysleli jsme desítky nápadů, které můžeme dříve, či později realizovat. Přispěl každý.
  3. Sdílení know how - už jen samotné sdílení nápadů v týmu probouzí myšlenky "no jasně, tahle myšlenka dává smysl, proč tohle nedělám?". Což může jednotlivcům pomoct v inspiraci při jednání s klientem.
  4. Lidé podporují to, co vytvářejí - tím, že nápady vznikaly od samotných členů týmu, není potřeba lidi "shora nutit" k prodeji právě těchto služeb/nápadů. Lidé rádi podpoří to, co sami vymysleli.

Velký dík za spoluorganizaci patří mé kolegyni Adéla Vágnerové. Také Šárce Králíčkové, která mi pomohla tuto metodu objevit. A také celému týmu obchodníků v ANTEE, kteří se toho zhostili na jedničku!