V jednom z předchozích článků jsem popsal 4 nejčastější mýty o SEO, se kterými se setkávám. Dnes bych rád rozvedl tzv. SEO analýzu, což je jedna ze služeb, kterou pro naše zákazníky realizujeme. Samotná zkratka SEO se z angličtiny volně překládá jako optimalizace dohledatelnosti ve vyhledávačích. Dnes se často používá pojem optimalizace dohledatelnosti webu na internetu.
Díky SEO analýze zjistíte, jak je na tom váš web právě z pohledu vyhledávačů. Zjistíte, kde na webu jsou největší chyby, zároveň zjistíte, jak je napravit a jaký by měl být ideální stav. Zjistíte také průměrné pozice ve vyhledávačích, na které se váš web na důležitá klíčová slova zobrazuje. Důležitou součástí je také analýza odkazů, které vedou na váš web z jiných webových stránek.
Správná SEO analýza ale neřeší jen technické faktory webu, ale také jeho obsah. Zde analýza radí, jak upravit texty a další obsah webu tak, aby byl zajímavý jak pro návštěvníky, tak pro vyhledávače. Samotná SEO analýza pak zpravidla řeší pouze odhalení chyb a dává doporučení k nápravě, neřeší však samotnou nápravu těchto chyb. Tu zajišťuje správce webu.
Výstupem je dokument, zpravidla v rozsahu 10-20 stránek, který prezentujeme vždy osobně. Délka jeho zpracování je mezi 2 - 4 týdny dle rozsahu analýzy.
Je to vždy v závislosti na rozsahu webu. Viděl jsem analýzu za 6.000 Kč, ale i za 30.000 Kč. Pokud je SEO analýza něčím, co vám dává smysl řešit, můžete se na mě obrátit.
Moc se nám to líbí, už jsme to viděli na vlastní oči, je v tom obrovský marketingový potenciál. Těšíme se až se do toho budeme moci pustit. Díky za zvěřejnění. Za naši firmu Hana