Petr Němeček
Drobečková navigace

Úvod > Blog > 5 tipů, jak získat lokální zákazníky díky internetu

5 tipů, jak získat lokální zákazníky díky internetu



Datum konání:
23.6.2015

lokální SEO a PPCV tomto dnešním článku vám prozradím 5 tipů, díky kterým budete lépe získávat zákazníky z vašeho okolí. 

1. PPC kampaně

Ať už jde o Sklik (placená reklama ve vyhledávači seznam.cz) nebo Google Adwords (placená reklama ve vyhledávači Google), díky těmto dvěma nástrojům si jednoduše nastavíte lokalitu, do které chcete cílit.

Máte restauraci v centru Plzně a chcete přilákat na obědové menu více lidí? V nastavení obou kampaní můžete jednoduše zvolit, že cílová reklama se zobrazí ve vyhledávačích jen lidem v Plzni a to třeba v době od 8:00 do 14:00. Mimo tuto dobu se reklama na obědové menu zobrazovat nebude. Stejně tak můžete cílit do jakékoli lokality nejen v ČR, ale i v zahraničí.

Jde to i mezinárodně

Pokud máte firmu, která vyváží své výrobky například do německého Mnichova a rádi byste v této lokalitě získali dalšího zákazníka, můžete na tuto oblast zacílit také. V Google AdWords si jednoduše nastavíte, že vaše kampaň připravená v němčině se bude zobrazovat pouze v hlavním městě Bavorska a jeho okolí. 

2. Remarketing

U příkladu s obědovým menu plzeňské restaurace ještě chvíli zůstaneme. Pomocí remarketingu lze totiž cílit na lidi, kteří už někdy na webu restaurace byli. Takovým lidem můžeme poté pravidelně v době před obědem, např. mezi 9-11 hodinou zobrazovat bannery, na kterých bude kromě poutavé grafiky také pozvánka do restaurace na dnešní obědové menu. 

3. Facebook

Za všechny příklady uvedu opět jeden z okolí Plzně, tentokráte Dobřanskou zmrzlinu. Provozovatelé stánku se zmrzlinou prakticky jinak, než Facebookem komunikaci se zákazníky neprovádí. Díky tomu získávají denně několik desítek vracejích se zákazníků. V této komunikaci platí, že je třeba mít zajímavý obsah, který bude fanoušky vaší facebookové stránky zajímat. Jednou z dalších možností je placená propagace příspěvků, které opět můžete zobrazovat pouze lidem z vybrané lokality.

4. Google maps

V posledních několika letech se rozmohl fenomén chytrých mobilních zařízení, díky kterým jsme online 24/7. Hledá-li uživatel ve svém okolí např. pekárnu, autoservis, sklenářství, restauraci nebo jakoukoli jinou prodejnu, tak stačí, aby vaše provozovna měla zápis v mapách Google. Díky tomuto zápisu se uživateli mobilního zařízení zobrazí nejbližší provozovny, které hledá. 

Jak to zařídit, aby se v Google mapách zobrazovala i vaše provozovna?

Stačí si vytvořit bezplatný zápis ve službě "Moje Firma". Veškerou nápovědu pro vytvoření zápisu v Google mapách naleznete v nápovědě.

5. SEO - optimalizace pro vyhledavače

Optimalizaci pro vyhledávače lze provést také na lokální výrazy spojené s městem. Na základě analýzy klíčových slov se dá zjistit, jaká slova lidé zadávají do vyhledávačů Google a Seznam. Na základě toho pak můžete web poměrně efektivně optimalizovat na výrazy spojené s lokalitou.

Pokud hledáte např. "rekonstrukci koupelny", velmi často tento termín zadávají ve vyhledávačích ve spojení s konkrétním městem. Pokud tedy svůj web zoptimalizujete na klíčové slovo "rekonstrukce koupelny plzeň", můžete si na web přivést celou řadu nových potenciální zákazníků, kteří mají zájem o rekonstrukci koupelny v Plzni. 

Závěrem

To je 5 základních tipů, díky kterým oslovíte lokální zákazníky. Jedná se o cenově velmi dostupné služby, z nichž některé si můžete udělat také svépomocí. Ať už se do toho pustíte sami nebo s odborníky, nezapomeňte si výkon reklamy měřit pomocí analytických nástrojů, např. Google Analytics a provádět vyhodnocení efektivnosti reklamy. Jen tak zjistíte, jaký přínos pro vás daný reklamní kanál má.


Komentáře


Žádné komentáře doposud nebyly přidány.

Přidat komentář

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat za účelem odpovědi. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů