Lead generation, v češtině generování obchodních příležitostí je obchodně - marketingový proces, jehož cílem je přilákat zájem potenciálních zákazníků (leadů) k produktům nebo službám, které firma nabízí. Tento proces se sestává z několika fází od definice ICP (ideal customer profile), buyer person (cílové osoby ve firmě) přes zjišťování relevantních kontaktů, formy oslovení až samotné komunikace s potenciálními klienty.
Na co se v lead generation zaměřuji
Klíčové je správná definice cílového trhu (ICP, buyer person), správná volba oslovení, kanálu pro oslovení a budování hodnoty v očích potenciálních klientů. Buduji správný obsah na komunikačních kanálech (web, sociální sítě), využívám SEO a emailový marketing. Kombinuji své zkušenosti jak z marketingu, tak ze salesu k tomu, abych maximalizoval relevanci leadů.
Jak spolupráce v oblasti lead generation vypadá
- společný workshop nad aktuálním stavem vašeho sales oddělení
- návrh lead generation strategie
- implementace strategie včetně zavedení CRM, automatizací a dalších toolů pro úspěšné spuštění lead generation
- nastavení jednotlivých lead gen kanálů a jejich vzájemné propojení pomocí automatizačních scénářů (Make)
- sběr leadů a distribuce do obchodního týmu
- mentoring obchodního týmu a případné stínování na obchodních jednání s významnými potenciálními klienty
V čem vám leadgen pomůže ve firmě?
- Vhodně nastavená leadgenová strategie Vám zajístí kontrolu nad příchodem nových zákazníků.
- Věčný boj mezi plánováním výroby a výtlakem obchodu dostanete více pod kontrolu.
- Budete zásobit obchodníky jednáními pouze s relevantními klienty a nebudou svůj velmi drahý čas trávit tam, kde to nemá smysl.
- Zvýšíte efektivitu obchodního týmu, konverzní poměry jednotlivých obchodníků i jejich obraty. Spokojenější bude jak obchodník, tak majitel společnosti.