Petr Němeček Hledám kolegy
Drobečková navigace

Úvod > Blog > 4 nejčastější mýty o SEO, se kterými se setkávám

4 nejčastější mýty o SEO, se kterými se setkávám



Datum konání:
31.8.2015

Během své praxe se často setkávám s mylnými názory na to, jak realizovat SEO (optimalizace pro vyhledavače). Inspirovalo mě to k napsání článku, kde shrnuji nejčastější mylné názory, co to je SEO.

nejčastější mýty o SEO

1. Abychom byli vidět, musíme vyhledávači (seznam.cz, google) platit peníze

Názor, který dle mého v lidech vytvořili nepoctiví prodejci internetové reklamy, aby prodali PPC kampaně. Ve skutečnosti je to tak, že z pravidla první tři pozice ve výsledcích vyhledávání (+ pravý sloupec) opravdu můžete finančně ovlivnit, zbytek je ale na webu samotném. O tomto rozdílu jsem také psal v článku "5 tipů, jak získat lokální zákazníky díky internetu". Ve vyhledávačích budete vidět jak díky PPC kampani (AdWords, Sklik), tak i díky SEO (optimalizace pro vyhledávače).

2. Chceme být vidět na slovo, které se v našem oboru nejvíce hledá

Častý je také mylný názor o tom, na jaké slovo, slova či fráze by měly být stránky optimalizovány. Pro příklad použiji prodejce mobilních zařízení. Pokud by takový prodejce uvažoval, že chce být vidět na klíčové slovo "mobil", tak nejen, že přínos pro jeho podnikání bude hodně diskutabilní, ale celý proces bude díky vysoké konkurenci hodně drahý. Daleko lepší je pak cílit na tzv. long tailové výrazy (v překladu výrazy dlouhého ocasu), které jsou konkrétnější. Posuďte sami, že je rozdíl, když na váš web přijde člověk, který hledal frázi "mobil" a člověk, který hledal frázi "Samsung Galaxy S6 64GB". Člověk, co hledá něco konkrétního bude mít jistě daleko vyšší "nákupní teplotu", než ten, který hledá obecné fráze. 

3. SEO je jednorázová záležitost

Dovolím si volně citovat Pavla Ungra, který na svých školení říká, že SEO je jako benzín, který musíte lít do auta (web), aby jezdilo. SEO je proces, kterým se web zviditelňuje v prostředí internetu. A takový proces je dlouhý, náročný a neustále se opakující. Platí zde neustálý koloběh 1. analýza - 2. návrh strategie, 3. implementace - 4. měření. Pokud řešíte SEO jednorázově, nejspíše nedosáhnete kýžených výsledků. 

4. SEO jsou tajné finty na webu, díky kterým bude web na předních místech

Ta tam je doba, kdy se psalo bílým písmem na bílé pozadí, nakupovali se odkazy na linkfarmách apod. SEO není souborem šarlatánských technik. SEO je soubor doporučených metod a postupů, které pomáhají stránky na internetu zviditelnit. Tyto techniky skvěle popisuje např. kniha SEO - optimalizace pro vyhledavače profesionálně.

Závěrem

Závěrem bych si dovolil citovat Marka Prokopa, jednoho z nejuznávanějších lidí v oblasti internetového marketingu u nás. Na svém webu píše: 

"SEO nejde zapnout, SEO nejde nastavit, SEO nejde koupit jako houska na krámě, SEO nemůže být zabudované v systému pro správu webu,SEO nejde naprogramovat ani zakódovat do HTML (a proto vám ho nedodá programátor nebo kodér), SEO nejde vyplnit do formuláře (ani když se kolonka jmenuje Cosi pro SEO), SEO nejde vložit do patičky či jiné části stránky a SEO nespočívá ani v tom, že do jedné věty napíšete desetkrát SEO nebo jiné klíčové slovo.

SEO spočívá ve čtyřech věcech:

  1. co lidem nabídnete,
  2. jak to popíšete,
  3. jak to na webu uspořádáte a
  4. jak to budete mimo web propagovat.

Na ničem jiném nezáleží, pokud to není natolik vadné, aby nešlo dobře splnit tyto čtyři úkoly."

 


Komentáře


Žádné komentáře doposud nebyly přidány.

Přidat komentář