Drobečková navigace

Úvod > Blog > Jaké bylo školení obsahového marketingu od Honzy Ambrože?

Jaké bylo školení obsahového marketingu od Honzy Ambrože?



Datum konání:
2.3.2015

Pokud se snažíte prorazit na internetu se svými vlastními webovými stránkami, zcela jistě vás nemine nutnost tvorby obsahu. Jak se ale "ten obsah" tvoří? Co na ten web dát, aby byl pro lidi zajímavý? A kdo jsou vlastně ti lidé, co mají na ten web chodit? To jsou pouze jedny z mnoha otázek, na které najdete odpověď, pokud se zúčastníte zajímavého školení obsahového marketingu od profíka v copywritingu a obsahové strategii - Honzy Ambrože.

Proč zrovna školení obsahového marketingu?

Od školení jsem si sliboval, že se na něm lépe naučím řídit a plánovat obsahovou strategii pro naše webové projekty. Navíc investici do obsahu webu velmi podporuji a doporučuji v případech, že majitel webu chce s webem dlouhodobě úspěšně pracovat. Zároveň obsah není vlezlý, je dobrovolný a hlavně trvanlivější. Oproti klasické reklamě, která je vlezlá, často nedobrovolná a pro inzerenta má efekt často jen po dobu jejího běhu.

4 fáze životního cyklu obsahu

Jedna bez druhé nemůže fungovat a dohromady tvoří recept na to, jak uspět na internetu s vaším obsahem. Řeč je o 4 fázích životního cyklu obsahu. 

  1. Příprava
  2. Návrh
  3. Tvorba
  4. Správa

Velká část celého školení byla o těchto 4 částech. Pro mě osobně byla nejzajímavější část první. Fáze prvotní přípravy, kde je příprava úrodné půdy pro následující činnosti jejím hlavním smyslem. 

Příprava - persony

Ke komu budeme novým obsahem hovořit? Kdo je naším čtenářem? Nad tím se zamýšlíme, pokud vytváříme tzv. persony. Jedná se o fiktivní osobu reprezentující vaši cílovou skupinu, mající vše, jako běžný člověk. Pohlaví, jméno, věk, práci, vzdělání, politické vyznání, potřeby, bariéry, koníčky atd. Zkrátka je to osoba, o které byste toho před tvorbou měli vědět co nejvíce.

V praxi je ideální, pokud se během této části potkáte alespoň s 5 reálnými představiteli cílové skupiny a pomocí rafinovaných otázek se jich zeptáte na to, co potřebujete. Takovýto vzorek už vám dá skutečný obrázek o tom, kým jsou lidé z vaší cílové skupiny. Personu si pak pěkně popíšete na samostatný papír, přidáte pěknou fotku a po celou dobu obsahu myslete, co by se naší nové personě mohlo zdát jako atraktivní a užitečný obsah. Nutno dodat, že příprava kvalitních person je časově velmi náročná a v reálné praxi je to otázka řádově několika desetitisíc korun.

Příprava - kým jsme?

Jakožto majitelé webu je potřeba také připravit vlastní stránku věci. Jde o definici firemních cílů. Kým jsme, kým naopak nejsme, čím se řídíme, jak vypadá naše konkurence, jaké je naše reálné postavení v porovnání s konkurencí a jaké ctíme firemní hodnoty. Jako pomůcku můžete využít i starou známou SWOT analýzu

A jak to máte vy s personami? Tvoříte je, nebo jste o nich ještě neslyšeli? O zbylých 3 částech přípravy si povíme zase příště.

 


Komentáře


Žádné komentáře doposud nebyly přidány.

Přidat komentář

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat za účelem odpovědi. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů