Drobečková navigace

Úvod > Blog > Jaký byl letošní copycamp?

Jaký byl letošní copycamp?



Datum konání:
5.10.2015

copycamp 2015Poslední záříjový pátek z rána jsem nasedl v Plzni na Pendolino a vyrazil na filozofickou fakultu Karlovy univerzity v Praze. Nebylo tedy úplně náhodou, že v pořadí již 5. copycamp nesl podtitul "zpátky do školy". 

O čem je konference copycamp?

Především o textech, obsahovém marketingu a inspiraci. Konferenci pořádá agentura H1.cz a letos přednášelo 9 řečníků. 

Jakub Drahokoupil - Nedomnívejte se, měřte

Program otevíral kolem desáté ráno Jakub Drahokoupil z pořádající agentury H1.cz. Hovořil především o tom, jak správně texty na webu vyhodnocovat a jak mít nastavené analytické nástroje pro správné měření. 

Matin Šauer - Transkreace

Druhý v pořadí Martin Šauer přednášel o svých zkušenostech s transkreací, tedy o volném překladu z angličtiny do češtiny. To, že by copywriter měl sledovat osobně první čtení svých textů u zákazníka, bylo pro mne asi hlavní myšlenkou, kterou jsem si z přednášky odnesl.

Michaela Mužíková - 365 copy triků

Poslední přednášku před obědem měla Michaela Mužíková, známá svým projektem 365 copy triků. Vysvětlovala svůj nápad o psaní copy triků na každý den. Také hovořila o tom, že to vše dělá pro zábavu a díky tomu se jí hrnou nabídky na spolupráce i od velkých korporací. 

Josef Šlerka - Co napíšeš, to dostaneš

Po obědě to na podiu rozbalil Josef Šerka se svými daty ze sociálních sítí. Bylo zajímavé sledovat, co mají společného a rozdílného fanoušci jednotlivých politických stran i kosmetických značek. "Jestli je někdo jako úplnej úchyl, ve smyslu odchýlen, tak je to Úsvit." Zásadní pro mě byly dvě informace.

1. Jakým stylem na sociálních sítích komunikujete, takové publikum zaujmete.
2. Pokud chcete reálně vidět své texty, tak proveďte "vykostění", tzn. vyndejte z textu podstatná jména a slovesa a pak se na vykostěný text podívejte. 

Roman Hřebecký - Proč potřebuje copywriter designový proces?

Roman Hřebecký zaujal publikum filozofické fakulty informací, aby si každá firma napsala svůj nekrolog, aby se lépe poznala. O mrtvých a o sobě se totiž mluví vždy jen dobře. Na mě až moc autoritativně podaná přednáška měla nosnou myšlenku v tom, že by marketéři měli více a lépe komunikovat se zadavateli. 

Pavel Rosenlacher - Neuromarketing

V České republice se neuromarketing objevuje poprvé v roce 2009. Pavel zdůrazňoval důležitost lidských tváří v reklamních sděleních, protože každý člověk fixuje obličeje jiných lidí daleko více, než cokoli ostatního. 

Adam Reinberger - Vloggování

Svérázná přednáška, která většinu lidí překvapila a vtáhla do děje zároveň. Informace o tom, že vloggeři mohou získat kolem 10Kč za 1.000 shlédnutí  svého videa pro mě byla zcela novou. Stejně tak mě překvapilo, co všechno dneska lidé chtějí na youtube sledovat :)

Karel Novotný - Copy brand

Po Josefu Šlerkovi další velké jméno českého marketingu. Byla řeč brandech a také o tom, že prosadit se je stejné, jak dříve. Zaujal mě také názor, že si lidé nepamatují slogany většiny firem a je proto zbytečné je tvořit.

Martin Světlík - O vztazích ke značkám

Poslední v pořadí školního copycampu. Lidské vztahy ve své přednášce připodobnil k firemní komunikaci. Bannerovou reklamu na zpravodajském portále, která nabízela založení účtu zdarma Martin Světlík přirovnal k situaci, kdy muž přijde za neznámou ženou a nabídne jí sex. Výsledek si každý dokáže představit. Navíc takový banner je nejen nevhodný, ale také pořádně drahý. 

Závěrem

Pokud vám copycamp unikl, všechna videa budou publikována na youtube na kanál společnosti H1.cz. 5. copycamp se povedl, byl zde opět prostor i pro neformální rozhovory s lidmi z oboru, což je vždy jeden z důvodů, proč na podobnou akci přijet. Tak třeba 21. 10. 2015 na seoux.cz v Plzni ;)

 


Komentáře


Žádné komentáře doposud nebyly přidány.

Přidat komentář

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat za účelem odpovědi. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů