Drobečková navigace

Úvod > Blog > 5 rad, jak zlepšit práci z domova

5 rad, jak zlepšit práci z domova



Datum konání:
25.11.2015

Kolegové a kamarádi mi za 5 let, co pracuji z domova položili už nespočet otázek, jak se doma přinutím pracovat. A protože mi přišlo fajn se o to podělit nejen s nimi, ale i nyní s vámi ostatními, sepsal jsem pro vás těchto 5 rad, jak si zorganizovat práci doma a mít přitom čas na rodinu a koníčky.

práce z domu

1. Sova nebo ranní ptáče

Naprosto klíčové je zjištění, kdy jste pracovně nejefektivnější. Někdo vstává v 10 h a pracuje do půlnoci. Osobně vstávám každý den včetně víkendů před 6 h, protože mi po ránu jde práce od ruky nejlépe. Naopak práce po 18 h je pro mě už obtížnější. Pozdní odpoledne a večery raději trávím s rodinou, než u PC. 

2. Kalendář jako šéf

Hodně lidí si homeoffice nedokáže představit a často říká: "Já bych se k práci z domu nepřinutil." Ano, z počátku to může být těžké. Je potřeba si vytvořit kolem sebe příjemné prostředí a nastavit si pravidelný rytmus. Osobně používám pravidelně Google kalendář na evidenci úkolů na každý pracovní den. Je vcelku jedno, jestli budete používat klasický papír a metodu "todo today", kterou ve známost uvedl Petr Ludwig ve své knize Konec prokrastinace, nebo jestli si vytvoříte metodu, která vám bude vyhovovat více. Důležité je plnit naplánované úkoly. 

3. Buzerlístek a další formy soutěžení

Když pracujete z domova, kde jste po většinu času sami, je dobré si den nějak zpestřit. Sám jsem si vymyslel metodu, ve které si měříte vlastní měsíční obraty a porovnáváte je meziročně, jak jsem o tom mluvil s Honzou Laiblem v jeho pořadu Já nic nechci. Efekt je v tom, že se den co den, týden co týden snažíte překonat sami sebe v loňském roce. 

Skvělým nástrojem je pak buzerlístek, opět metoda z knihy Konec prokrastinace, kde si každý den evidujete splnění naplánovaných úkolů. Cílem je vytvořit si návyk. A může jít o brzké vstávání, cvičení po ránu, přečtení alespoň 10 stran knihy denně, nebo třeba studená ranní sprcha. 

4.Neděle

Ctím jednu důležitou zásadu, v neděli nikdy nepracuji, i kdyby "hořelo". Neděli mám ze 100% věnovanou rodině, společně trávíme celý den a nedělní společný oběd je pro mě obřad. Dříve jsem pracoval celý týden včetně víkendů a paradoxně jsem měl horší výsledky, než nyní, kdy mám přesně stanovený čas na odpočinek. 

Když to jde, doporučuji nepracovat ani o sobotách a určitou část dne v pracovním týdnu. Je lepší soustředěně pracovat 8 hodin, než laxněji pracovat 7 dní v týdnu. 

5. Sociální kontakt

Práce z domu ale přináší i samotu, kolegové z práce vám začnou rychle chybět. Proto je fajn, když si občas naplánujete s někým společný oběd, vyrazíte za zákazníkem osobně nebo se během dne půjdete třeba na 30 minut projít mezi lidi. 

Budu rád, pokud se podělíte o své zážitky z práce z domova v komentářích níže. 

 


Komentáře


Žádné komentáře doposud nebyly přidány.

Přidat komentář

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat za účelem odpovědi. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů